ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

آموزش گل پارچه ایی


سلام به همه ی شما خانم های گل. صبح یه روز زیبای پاییزیتون بخیر.

چه بارون خوشگلی هم داره میاد. بالاخره بعد از یه هفته سرب تنفس کردن. اکسیژن تنفس کردیم! 

این گل ها هم تقدیم به همه ی شما. آموزش این گل ها رو هم برید ببینید و امیدوارم که به دردتون بخوره.




لوازم مورد نیاز

 

پارچه ی حریر یا ساتن

شمع

مروارید

نخ و سوزن



اول سه دایره در اندازه های مختلف روی یه کاغذ بکشید




دایره رو ببرید و روی پارچه اتون بذاریدو پارچه رو چندلا ، تا بزنید تا کارتون راحت تر بشه.



وقتی بریدید



روی یه شمع با کمی فاصله ( زیاد نزدیک نکنید که پارچه کامل بسوزه و جمع بشه) لبه هاش رو حرارت بدید تا جمع بشه



بعد این گلبرگ ها رو که درست کردی به ترتیب از بزرگ به کوچیک روی هم بذارید و بهم بدوزید



و روی آخرین گلبرگ برای زیبایی چند تا مروارید یا منجوق بدوزید



یه مدلشم اینه که بعد از درست کردن گلبرگ ها ، گلبرگ ها  روی هم نذارید کنار هم بذارید مثل تصویر پایین ، یکم گل بزرگتری میشه و شبیه رز




به این صورت




این یه مدل دیگه . دوباره دایره  بکشد و ببرید



ولی تو این مدل دایره رو مثل تصویر ببرید



و حرارات بدید



به این صورت



بعد بذارید روی هم و بدوزید





چه خوشگل میشه



یا میتونید به جای مروارید گذاشتن یه نخ عمامه یا گوبلن رو دور انگشتتون بپیچید و بعد بین نخ پیچیده شده رو گره بزنید و سر و تهش رو ببرید و بذارید رو گل و بدوزید





به این صورت



اینم گل شقایق




این یه سری ایده برای استفاده از این گل ها



برای تزیین پرده هم خیلی خوشگل میشه










برای این برگ ها هم میتونید برگ هارو بکشید و ببرید و حرارت بدید روی شمع یا با هویه ببرید . پشت برگ رو یه پارچه نمدی بزنید ( نداشتید مهم نیست یه تیکه ابر یا پشم شیشه استفاده کنید) و روش رو با منجوق بدوزید



اینم آموزشش شبیه همون گل بالایی که گفتم ( گلبرگ ها رو کنار هم بذارید نه روی هم) فقط تنها فرقش اینه که دیگه دایره نکشید گلبرگ ها رو شکل گلبرگ رز چه شکلیه ؟ همون شکلی بکشید یا اشک بکشید و حرارت بدید.



اینم یه مدل برگ دیگه . با هویه یا مثل گلبرگ های بالا بکشید و کنارهاش رو حرارت بدید  ، وسط برگ رو بذارید بین یه خط کش فلزی یا چیز تیز ولی نبره . و وسط برگ رو خط بندازید. اگه خواستید اون رگ برگ ها رو هم بکشد با یه قلموی شماره ی صفر و رنگ اکریلیک سیاه یا قهوایی سوخته با پایه ی آب بکشید وقتی خشک شد از پشت برگ  اتو کنید. البته روان نویس هم میشه. ولی موقعه ی شستن  ممکنه پاک شه.





------------------------------------------------------------------------------------------------


دیگر آموزش ها ( روی عکس ها کلیک کنید)




نظرات 42 + ارسال نظر
sara سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام وب خوبی داری.خوبم توضیح دادی.مرسی.خیلی دوست داشتم وبتا

سلام عزیزم
ممنون عزیزم شما لطف داریئ.خوشحالم عزیزم که دوست داشتی

fateme سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ب.ظ

مهرانا یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ق.ظ

خیلی خوشگل بودن ممنون خانمی

خواهش میکنم عزیزم

مریم جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:55 ب.ظ

خوب بود دوست دارم بیشتر نگا کنم باید برم غذا درست کنم

عزیزم امان از این غذا درست کردن !!

manije شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:31 ق.ظ

mikham ozv besham

گلم این وبلاگ هست سایت نیست نمیشه توش عضو شد

یگانه منظری چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:50 ب.ظ

خیلی سخت بود.پدرم در اومد ولی آخرش هم نتوانستم

چرا عزیزم خیلی راحته که ! عیب نداره دوباره انجام بده تمرین کن بعد چند بار میشه عین اب خوردن برات. هیچوفت برای انجام دادن کار هنری نا امید نشو .

یکتا پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ب.ظ

خیلی خیلی عالی بود مرسی

خواهش میکنم عزیزم

راحله جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام خسته نباشید
کارهایتان بسیار با سلیقه و زیباست.دستتان درد نکنه.ممنون

سلام عزیزم
سلامت باشید
سرت درد نکنه گلم شما لطف دارید

راحله جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام
خسته نباشید.بسیار عالی بود.مرسی

سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم .خوشحالم که دوست داشتید

جنوبی پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:21 ق.ظ

عالی مرسی

خواهش میکنم دوست عزیز

سایه شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ

احسنت جالب بود

ممنون عزیزم

شیدونه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام وقتی دیدم به همه نظرات جواب میدید امیدوار شدم که سوالم رو بپرسم
من میخوام یه عالمه از این کارای هنری کنم برای همینم باید برم مواد لازم بخرم لطفا بگید برای داشتن یه کشو پر از خنزر پنزر بدرد بخور چی بگیرم از کجا بگیرم از انواع قیچی تا چسب و پارچه و ...
بسیار سپاس گذارم زودتر جوابمو بدین چون دارم مامان می شوم هیچی هم وخت ندارم!لطفا

سلام عزیزم
من جواب ندادن به کامنت ها رو بی احترامی میدونم.
عزیزم اگه کلی میخوای بگیری و تهران هستی بازار خوبه . و
رنه از مغازه های خرازی هم میشه گرفتومن که خودم از خرازی ها میگیرم.
قیچی یه بزرگ بگیر یه کوچیک مثل قیچی ابرو.
چسب حرارتی بگیر.
روبان تو رنگ ها و اندازه های مختلف بگیر.
یه سری نوار قیطون و تور و حاشیه هم میتونی بگیری.
پارچه اگه خواستی روبان دوزی کنی باید ساتن یا جیر بگیری یا پارچه هایی که تار و پودشون یکم از هم باز هست.
کارگاه باید بگیری.
سوزن روبان دوزی بگیر. سوزن گوبلن دوزی هم بگیر.
اینها برای روباندوزی هست.
میتونی مروارید و منجوق و ملیله هم کمی بگیری.
مبارک هم باشه امیدوارم یه نی نی خوشگل و سالم بدنیا بیاری.

شیدونه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ

قربانت دستتم درت نکنه
برای تزیین اتاق نینی اگه پست بذاری بسیار ممنان میشم البته 600 تا عکس دارم دونه دونه خود خودم جمع و جور کردم برات میفرستم شما بی زحمت اگه دوس داشتی اموزش بده ما هم یاد بگیریم مشترری زیاد داره

خواهش میکنم عزیزم
چشم حتما گلم.

شیدونه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:54 ب.ظ

ایمیل لطفا

aflak.baran@yahoo.com

طناز از فرانسه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:20 ب.ظ

خوب بود

kimiya پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 ق.ظ

عالی بود ممنون

خواهش میکنم عزیزم

monire سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

ممنون خیلی زیبا بود

خواهش میکنم عزیزم

Zahra پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام عاااااااااااااااااااااااالی بود...مررررررررررررررسی

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم

shakila یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ب.ظ

خیلی قشنگ بودمنکه مدلای همشون برداشتم بازم اموزش بدین مرسی

خواهش میکنم عزیزم
چشم دوست گلم حتما

sogol سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:12 ب.ظ

عالی بود من همیشه به سایت شما سر میزنم واقعا مککم میکن عاشقه خودتونو سایتتونم

ممنون عزیزم شما لطف دارید
خوشحالم که دوست داشتید
مرسی عزیزم

sogol سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:16 ب.ظ

زهرا جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام خسته نباشید بسیار ممنون که وقت میزارید تاکاراهای خوشکلتونو ارائه بدید .سپاسگذار

سلام عزیزم
سلامت باشید دوست گلم خواهش میکنم
خوشحالم که دوست داشتید

لیلا چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:50 ب.ظ

وای چه زیبا
واقعا که با دیدن کارهای هنری روح ادم تازه میشه...
دستتون درد نکنه خیلی خیلی عالی بود.<3 <3 <3

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی .
امیدوارم همیشه شاد باشید

به تو چه چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 ب.ظ

عالی بود

مهنا چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:12 ق.ظ

واقعا به درد بخور و فوق العاده کار بردی و‌خییییییبیلی مهم‌بود لا اقل برای من که اینطوری بود
ای کاش همسایه مون بودی....
ای کاش...

خوشحالم که دوست داشتی عزیزم
کاش همسایه بودیم خوب میشد دوست گلم
شما به من خیلی لطف دارید گلم

زینب سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:24 ب.ظ

خیلی خیلی سخته

دفعه ی اول شاید سخت باشه عزیزم ولی با تمرین اسون میشه.

هدیه یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام اسم من هدیه هست مخوام بگم گلتون زیا بود ولی گل های دگه هم یاد بدید خواهشا

طاها سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:19 ب.ظ http://taha25.blogfa.com

سلام . واقعا لذت بردم مرسیییی. خیلی زیبا

مریم چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام باران جان
خسته نباشی
من این گل ودرست کردم فقط وقتی رو شمع گرفتم دورش سیاه میشه دوده شمع میخوره بهش
مال ما تمیزه

عزیزم از شمع هایی استفاده کن زیاد فیتیلش بلند نباشه و دوده بده .
از شمع های وارمری استفاده کن یا فندک

جاوید سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:06 ب.ظ

با سلام-تعجب نکنید که من پسرم آخه خودم تعجب کردم که یک پسرم نبود و همه خانم بودنمن هنر دستانتون رو دیدم واقعا میگم خووووووووشمان آمد-عاااااااااااااااااااااالی بووووووووووووووووود آفرین

سلام
خوش اومدید
چرا تعجب؟؟ مگه روزی که این هنرها خلق شد گفتن فقط خانم ها !!

زهرا چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام خیلی عالی بود

الناز یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:53 ب.ظ http://elnaz2014bla gfa.ir

جواد دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:02 ب.ظ

عالی بود

نغمه دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام واقعا کاراتون خوشکله منم درست کردم خیلی خوشکل شدن و روی تومویی و تل استفاده کردم!
ازتون ممنونم منتظرم کارای زیبای بعدیتون هستم...

نسیم۶۱ جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:18 ق.ظ

سلام. واقعا ممنون از مارهای قشنگی که تو وبلاگتون نمایش میدین. . خیلی باسلیقه انتخاب شدن. امیدوارم موفق باشید. من خیلی چیزا ازتون یاد گرفتم. یه دنیا تشکر. خواهشا بیشتر مطلب بذارین.

باران چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:23 ب.ظ

سلام ببین من چلا نمی تونم کپیش کنم؟شاید بلت نیستم یا چرا؟

قفل کیلک راست گذاشتم
شرمنده عزیزم

fatemeh_joon دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:25 ب.ظ http://fatemeh77.vcp.com


خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخیییییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییییییییی عالییییییییییییییی بود ممنونم ازتون.

خواهش میکنم عزیزم

وجیهه سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:18 ق.ظ

واااای چقدخوشگلن عزیزم همشو ذخیره کردم میخوام وتسه بچه خواهرم درست کنم!توسایتا خیلی میگردم ولی وبت فوق العادست!مررررررررررررررسی!!!!

خوشحالم که دوست داشتی عزیزم
چه خاله ی مهروبونی . همیشه شاد باشید گلم و خواهش میکنم

الیزا سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام

علیک سلام

دنیا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:04 ب.ظ

سلام گلهاتون زیباست کار من سنگ دوزی و تزیین کاری روی لباس مجلسی و مانتو هست لطفا گلهای کوچک تر هم درست کنید

سلام عزیزم
حتما دوست عزیزم
موفق باشید

یه دخمل شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ق.ظ

مطالبتون کامل و عالی بود . متشکرم...

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتید

پردیس دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 06:32 ق.ظ

big like

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.