ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

آینه دوزی


اینم آینه دوزی یه دوخت زیبا برای گلدوزی روی  پارچه و... 



   

   وسایل لازم 

آینه مخصوص آینه دوزی (از خرازی ها بخرید یا بازار بزرگ تهران)

نخ عمامه در رنگ دلخواه

اول یک آینه برمیداریم و کمی چسب میزنیم و به پارچه میچسبانیم. اینکار برای تکان نخوردن آینه هنگام دوخت انجام میشه.

سوزن رو نخ میکنیم ( به علائم a , b توجه کنید) از قسمت a وارد میشیم به صورت عمودی و از قسمت b خارج میشیم.. به این صورت یه خط دوخت عمودی داریم. 

بعد به همون صورت یه دوخت افقی میزینم.. 

واین کار رو دوباره انجام میدیم دو طرف بالا و پاییم اینه دوخت عمودی و افقی داشته باشیم.. 

به این صورت و بعد نخ رو از بالای اینه در جایی که مشاهده میکنید خارج کنید  وارد نقطه J میشیم 

تو این قسمت ضربدری میدوزیم 

این  تصویر رو ببینید تا متوجه بشید 

وقتی قسمت اول رو دوختید با یه نخ دیگه یا همون رنگ طرح رویی رو شروع کنید به دوختن  از یه قسمت نخ و وسوزن رو خارج کنید ( علامت فلش رو ببینید) نخ از اون قسمت خارج شده 

بعد سوزن رو از زیر دو نخ روی اینه رد کنید 

و نخ رو بکشید که این شکلی بشه یعنی نخ زرد جمع بشه روی نخ قرمز 

و بعد سوزن رو داخل پارچه کنید

و کنار جایی که سوزن رو داخل پارچه کردید دوباره سوزن رو خارج کنید فقط نخ رو گرد کنید دور سوزن یعنی سوزن از وسط نخ زرد خارج کنید 

وقتی نخ رو به همون صورت که گفته شد خارج کنید این طرح می افته 

و بعد دوباره همون دوخت قبلی رو تکرار کنید 

ایندفعه چون دوخت دوم هست و مابقی دوخت ها را سوزن رو تو طمجیره ی قبلی که ایجاد شده داخل میکنیم و از کنار زنجیره خارج میکنیم. مثل قبلی هست با این تفادوت که دوخت اول هنوز زنجیره نداشتیم.

همینطور که دوخت رو تکرار کنید این طرح میافته 

اینم روش ایینه دوزی  

نظرات 14 + ارسال نظر
سماهیر پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:22 ب.ظ

عالی بود

مینا پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام ببخشید پارچه ای که اینجا استفاده کردید چیه ؟ کنفه یا کتان بافت درشت ؟
کتان بافت درشت من به هر پارچه فروشی که میرم پیدا نمیکنم و کتانهایی میارند که بافتشون خیلی ریزه .
آیا پارچه کنف غیر از ربان دوزی برای شماره دوزی و سایر هنرهای سوزن دوزی بدرد میخوره ؟

سلام عزیزم
متاسفانه اینجا همچی سخت گیر میاد..
این پارچه اسمشش رو نمیدونم/ کلا من اسم پارچه ها رو خوب نمیدونم !!
میتونید از کنفی استفاده کنید.. بله کنفی برای خیلی کارها میشه ازش استفاده کرد

مریم بانو شنبه 27 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:42 ق.ظ http://mysweethome.mihanblog.com

عیدتون مبارک دوست عزیزم
موفق و پیروز باشید

عید شما هم مبارک عزیزم
ممنون گلم همچنین شما

Hakime یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:59 ب.ظ http://vitrail-handmade.blogfa.com/

مرسی از زحمتت خانم هنرمند :) منم ویترای کار می کنم...خوشحال میشم بهم سر بزنی.

خواهش میکنم دوست عزیز
عزیزم ادرس وبلاگی که گذاشتید باز نمیشه

زهرا یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:46 ب.ظ

خیییییییییلی زیباست وخیلی عالیییییی

خوشحالم که دوست داشتید گلم

مامان مریم یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:56 ب.ظ http://baraneghasedak.ir

سلام عزیزم خیلی قشنگه ممنونم از آموزش خوبتون
خوشحال میشم به وب آشپزی من و دخترام هم بیای منتظرتم

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست نازنین
چشم حتما میام

reyhaneh 1998 چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:01 ب.ظ

وبلاگتون عااااااالیه
اگه میشه بازم اموزش عروسک سازی با خمیر بذارین

حتما دوست عزیز
خوشحالم که دوست داشتی

مریم شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:26 ق.ظ

سلام...مثله همیشه عالی و زیبا..
موفق باشین

سلام عزیزم
سلامت و شاد باشی گلم

neda شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ق.ظ http://neda@mahi

Azad

؟؟؟؟

شیرین شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام من لباسی داشتم که اینه دوزی داشت هر چی سعی کردم سراز دوختش در نیاوردم اموزش شما عالی بود یاد گرفتم ولی فکر می کنم مدل دوخت قرمزی که عکسشو گذاشتین با دوختی که اموزش دادین فرق می کنه مال من شبیه قرمزست چون بیشتر محیط اینه رو گرفته در هر حال دستتون درد نکنه عالی بود

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی گلم
اون قرمز هم همون مدله گلم فرقی نداره.. اندازه ی اینه کوچکتره به خاطر همون فکر میکنید کل محیط ررو گرفته..
خواهش میکنم

قاسمی جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:47 ق.ظ

توضیحات شما برای کا ر های هنری عالیه ممنون

خواهش میکنم عزیزم

y708 چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:29 ق.ظ http://yekjok.persianblog.ir/

درود
درخواست تبادل لینک با وبلاگ شما را دارم، اگر مایل باشید وبلاگ بنده را با عنوان "جوک باحال" لینک کنید و به بنده اطلاع بدهید تا شما را لینک کنم.
با سپاس، شاد باشید

سلام
بله حتما

فاطمه یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:12 ب.ظ http://fg132.tebyan.net/

سلام
مطلبت عالی بود، در حد جام جهانی
موفق باشی وممنون از اینکه بدون چشمداشت، اطلاعات مفیدت رو در اختیار دیگران قرار میدی
من کلا خیلی به کارای هنری علاقه دارم

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم دوست عزیز شما لطف دارید و خوشحالم که دوست داشتید
موفق باشید

فریباااااا جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:09 ب.ظ

خسته نباشید عالی بود

سلامت باشید دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد